L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dijous, 23 de juny del 2011

L'ajuntament recupera els actes festius de la Nit de Sant Joan

La nit de Sant Joan, és nit d’alegria
Estrellat de Flors, L’estiu ens arriba
De mans d’un follet que li fa de guia.
Primavera mor, l’hiverm es retira.
Si arribés l’amor, mai mes moriría.

Les flames del foc la nit tornen día,

Si arribes l’amor, que dolç que sería.
La nit de Sant Joan és una frontissa.
La porta de l’any, tan grinyoladissa.
Comença a tancar-se. Doneu-me xampany!
Que és la nit més curta i el día més gran.
Doneu-me xampany, doneu-me xampany!

"La nit de Sant Joan" de Sisa

L'ajuntament de Tavernes celebra avui la "Nit de Sant Joan " a la platja de Tavernes i ho fa amb un espectacle de correfoc i una orquestra per animar els balls fins la matinada. L'ajuntament recuperà la celebració després que l'any passat la festa quedara deslluida en faltar els espectacles.

Els actes anunciats són:
- A les 19:30h. Llorenç Gimenez ens delectarà amb un "Contacontes" al Carrer del Vadell i que vol commemorar igualment el naixement del centenari de l'escriptor Enric Valor. Llorenç ens contarà rondalles meravelloses, contes d’arrel tradicional amb històries arreplegades o inventades mitjançant les quals, ens fa viatjar pel món dels contes i de la imaginació.
Una proposta ben apetitosa d’acostar-se als contes de manera divertida amb rialles i endevinalles, precisament avui, el dia que es tanquen les escoles.

- A les 21h. Actuació de l'Orquestra Sockin a la zona sud de la platja.

- A les 23:00h. "Nit de Sant Joan" amb la colla de Dimonis Fem Fredat de la veïna població de Simat, en un recorregut des de la Plaç de Bolomor fins a la de la Safor.

- A les 24:30h. Continua la festa amb l’Orquestra Sockin. Cal dir que l'orquestra és una gentilesa de l’Associació de Comerciants i Empresaris de la Platja de Tavernes

No s'oblideu de complir amb la tradició: fer una foguera, saltar-la i a les 12 de la nit en punt, cal anar a mullar-se els peus i dir un desig per cada ona i si de cas, veus que cau algun estel del cel.... saps que serà un any venturrós per a tu.
Els nostre  desig és que avui a les 12 de la nit, cadascú tinga el seu estel  al cel del nostre Mediterrani.

I no s'oblideu de Sant Joan i de la seua barca, que era pescadorr quan el va conéixer Jesucrist. Així que us proposem una coseta per als més menuts de casa, tradició que s'ha perdut a Tavernes i que era bastant comú fa anys:
Agafeu un got, ompliu-lo d'aigua més de mig, preneu un ou ,el trenqueu i aboqueu dins el rovell (no es diu yema) i la clara.
Cal fer-ho abans de que els xiquets s'adormen i davant d'ells, per donar-li eixe toc màgic i meravellós de la nit de Sant Joan cal dir-los que es transformarà en la barca de l 'apòstol .
Es deixa tota la nit en repòs i a l'endemà  mostreu-ho als menuts perquè observen com  el rovell i la clara dibuixen una mena de casc de barca i la vela en suspensió dins de l'aigua.

QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!! ha dit...

Quina cançó més bonica, de Jaume Sisa...
d'una cançó de Sisa vaig pensar jo el meu nick en la Cotorra.
No sabia aquest antic costum de posar un ou en un got tota la nit. Intentaré provar-ho esta nit amb els xiquets.
Ens vegem en la mar !!!

Anònim ha dit...

Jaume Sisa esta grillat, jejeje!
Tots a la mar pues

QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!! ha dit...

Bona nit de Sant Joan, a TOTES I A TOTS!!! Vos envie la cançó completa, per si algú la vol escoltar.
Jo no la coneixia. Gràcies per fer-me-la conéixer, Cotorra:

La Cotorra de la Vall ha dit...

Cal dir que és una de les cançons del musical del mateix nom de "Dagoll Dagom". T'aconselle que cerques el CD "La nit de Sant Joan" i l'escoltes.

Si et fixes a la dreta de l'enllaç que ens dones hi ha altres peces dignes de ser escoltades:
La coca de Sant Joan
El setè cel
Qualsevol nit pot sortir el sol

Un gran desconegut actual però una fita important entre els cantautors catalans de fa unes dècades.
Després va fer alguna cosa fins i tot en castella com a Ricardo Solfa.

BONICO ha dit...

La moda es una fita en el futur, cal deixar vore quina cançò somniaran els nostres paissans per a que la nit més curta de l'any no siga cap engany. I com deia una bon entés en música,evidentment de la Vall, les bones orquestres sempre les decideixen quines son els majors, ja que son qui les escolten, els joves mentre hi haja alegria, soroll i priva serà com estar al seté cel. Per favor una miqueta més de llibertat per a una nit tan curta, feu que les forces de l'ordre entren en companyonia amb la gent de la Vall. Que no denuncien en aquest dia, i omplirem de foc, fum, forats i forcats tota la mar. A vosaltres!

Anònim ha dit...

Ben fet per la nova corporació, hara hi ha que tindre coneiximent i que no passe res.I que no falte aigua a la sequia marea.

Pro-papichulo ha dit...

Cal dir que les activitats festives de la nit de Sant Joan apareixen a la programació cultural del mes de juny des d'abans que entrara l'actual corporació municipal. Així que l'actual corporació no té res a vore amb els actes que hui van a tenir lloc.
Per altra banda...què xula la canço...

Anònim ha dit...

cal recordar que estos actes estan contractat per l'anterior corporació, al igual que molts de les festes majors!!!
Vorem que fa el nou govern amb el que li ha empaquetat el PP!!!!

La Cotorra de la Vall ha dit...

En cap moment hem parlat de nou govern ni d'anterior govern..
sempre hem parlat de l'ajuntament, referint-nos a la institució, a l'entitat.
Sembla ser que l'hora de traure punta, hi ha qui té ganes de traure-li'n a tot.

QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!! ha dit...

i jo pensava que estàvem parlant de Jaume Sisa, d'algunes cançons, d'anar a la mar el dia Sant Joan....
mare meua, com està el pati!!!
Sí... Jaume Sisa està grillat, supose que jo un poc també.
I cal estar-ho un poc a voltes, sanament, clar...perquè estar sempre a la gresca, déu ser....uffff... esgotador!!!

M'ho he passat molt bé amb molt bona companyia i converses molt agradables i divertides a la mar. Dies aixina no es disfruten tots els dies...així que...
gràcies pues, per la festa, a l'antic ajuntament i al nou... a TOTS!!!
A vore si així esteu contents tots un poquet i tinguem literalment LA FESTA EN PAU.
Papichulo, amic meu, descansa tu també, home!!! un poquet... un poquet...un poquet...

Pro-papichulo ha dit...

Els comentaris de la "nova corporació" es refereixen al de l'anònim de les 18:58h, no va per la Cotorra, que és ben cert que s'havia expressat com calia.
I de ganes de traure punta... doncs no massa: simplement són ganes de dir les coses correctament, amb la veritat, no creus?

Anònim ha dit...

De gresca res de res, que hi ha seguidors d'aquest bloc molt amics de posar-se medalles que no els corresponen...

QUALSEVOL NIT EIXIRÀ EL SOL !!! ha dit...

per això dic, anònim de les 10:03, que per mi, medalles per a tots i ja està, com als xiquets, per a que no es barallen tant estos polítics i miren més per l'interés comú.
jo no estic en política, ni moltes ganes d'estar-ho, quan veig el que veig, i com alguna gent se'n puja a la parra... i molta d'esta gent, allà dalt de la parra que es queda...
medalles per a tots i ale, tots també a fer lo millor que sàpiguen pel bé del poble, abans que pel bé propi individual, que és lo que deuria de ser, en la meua opinió, clar.

papichulo ha dit...

Simplement volia felicitar a tots el dia de Sant Joan, sobre tot a xe quin cinisme i a un anònim que hi ha per ahí amb el que últimament tinc prou bones tertulies i discusions, però sempre de bon rotllo.

Un de la platja ha dit...

A l'anònim de les 22:03:00, la festa que es va fer a la platja no va estar ni de bon tros contractada pel PP ni el Bloc ni ningú de l'ajuntament, sinó per l'associació de comerciants de la platja, de la qual forme part. I ho vam fer vist el que va passar l'any passat que els teus, el PP, va passar de celebrar res de res ni posar un cèntim. A cadascú el que li correpon, igual com li corresponia acabar l'avinguda de la platja i el camí marenys abans del 15 de juny. Un poc de vergonya és el que falta.