L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

divendres, 16 de desembre del 2011

La Diputació ha iniciat el Pla de Participació Pública de la carretera Natzaret-Oliva (el Camí Reial) entre Tavernes i Xeraco




El tram sobre el qual es pensa actuar és, a hores d’ara, una via pecuària i això ha fet que siga l’últim sector de la Natzaret-Oliva que queda per executar.

L’Àrea de Carreteres de Diputació ha posat en marxa el Pla de Participació Pública per elaborar l'estudi d'integració paisatgística del projecte de la nova carretera que unirà la CV-603 i l'enllaç de Xeraco amb la CV-605 (clic al damunt de la fotografia per ampliar). Els ciutadans poden aportar punts de vista personal a les actuacions que afecten el paisatge dels seus termes.

La documentació es pot consultar a l'Ajuntament de Tavernes i al web de Diputació on el trobareu en format pdf i se’l podreu descarregar, com hem fet ací

La carretera Natzaret-Oliva és l’eix vertebrador d’una gran part de  la zona costanera valenciana, i en especial de les comarques del sud de la província de València, en conectar una gran quantitat de platges des de la zona de l’Albufera-Saler, passant per les platges de la Ribera fins a la Safor, amb la qual cosa pot ser un bon mitjà per arribar-hi els turistes.

La nova carretera està prevista amb dos carrils de set metres d'amplada cadascun, amb una vorera de dos metres i mig d'amplada per carril. El projecte indica que la carretera partirà de la rotonda que dóna accés a la platja de Xeraco (l’escaletric) on es construirà un pont. Des d'ací eixirà el nou vial que vindra a acabar a la rodona de la platja de Tavernes.

Inicialment el recorregut será en paral·lel al riu Vaca i a la meitat ho farà paral·lela a la via del ferrocarril fins arribar a la rotonda vallera.

Actualment es pot anar a l’ajuntament (planta baixa), consultar el projecte i fer les al·legacions que es consideren oportunes per a adjuntar al Pla de Participació Ciutadana en el Procés de Participació Pública mitjançant l’ompliment de l’enquesta adient.

El GMValldigna està en contra
El GMValldigna ens ha enviat una nota de premsa on expressa el seu desacord en l’execució del projecte, perquè entén que reportarà mes perjudicis que beneficis. Al seu parer, seria mes natural que la carretera continuarà el seu trajecte actual, igual que els trams ja construïts. “Entenem que ampliant el pas de la carretera actual al seu tram per executar del Camí Reial, seria menys perjudicial i econòmic que fer una carretera nova” indica la nota.

El GMValldigna considera que el canvi del traçat pot reportar afeccions amb el rec i la divisió dels terrenys per on és projecta la nova carretera, ja que afectarà nombroses parcel·les de ple cultiu. 

-

5 comentaris:

Anònim ha dit...

La idea de separar la carretera de la Cami Real em sembla bona pero hauria de respectar, al menys, la zona reservada en el Pla General per a la depuradora.
Esta zona podria utilitzarse en un futur per a ubicar una nova estacio de trens mes accsible desde la Platja.
Un estiro d'orelles al que ha fet el planol per ubicar l'ermita de San Llorens al Poligono del Golfo i nombrar la torre de Guaita com a Xeraco.
Ha segut tractat este projecte pels grups politics?

Anònim ha dit...

En la época en que Unión Valenciana gobernaba la consellería de Medio Ambiente se nos dijo que el camino real, desde la calçá a Xeraco era camino real y no se podía tocar, ¿podéis averiguar si es por eso el que se cambie el trazado actual?

Anònim ha dit...

P.D. quería decir cañada real,¿ es lo mismo que señalàis vosotros?

Estruch ha dit...

A mi por un lado no me gusta, pues es una barrera más que, si además no prevee el carril bici, nos incomunicará más aún los dos cascos urbanos.
Por otro lado puede beneficiar al turismo si se hacen y señalan unas buenas entradas a la playa, ahora casi inexistentes.
Digo yo que alguna forma habrá de compatibilizar ambos temas.
En cuanto a lo que señala algún ex-compañero supongo de UV así es, los del consell local estuvimos con Castellar que era dicho Conseller sobre el terreno cuando se presentó por primera vez dicho proyecto y ese era el problema, la cañada o via pecuaria, no recuerdo bien su definición exacta, no se si eso se habrá modificado pués con posterioridad se asfaltó y amplió el camino dejándolo como está ahora.

La Cotorra de la Vall ha dit...

L'actual tram de la carretera del què parlem (als termes de Tavernes i Xeraco) és una via pecuària, o siga de trànsit d'animals, com també es pecuària el Camí La Dula.
Vol dir això que té un conjunt de privilegis i, atenció, sempré es prioritari el pas de ramat, si no estem mal informats, per això no es va poder fer el que es volia en l'última reforma del Camí Reial o Camí Ral, que això del nom no està clar.

Potser per això, ara s'ha pensat en un traçat diferent, per les dificultats legals de millorar eixa via i fer l'obra que es vol fer perquè quede una carretera.

Sobre el nom Ral o Reial:

El Camí Ral era el camí d'ús general i públic quan no hi havia carreteres. És un nom que pot vindre per una derivació de Camí Reial, referit a camins de titolaritat del rei en l'edat mitjana, però majormens es creu que és un nom àrab derivat de rahal,es referia a una finca i per tant els camins ral serien els que durien a les finques o als camps.

En fer-se la xarxa de carreteres el seu traçat va aprofitar moltes vegades aquests camins.