L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

diumenge, 1 d’abril del 2012

INTERVENCIÓ DE L’ALCALDE DE TAVERNES DE LA VALLDIGNA, JORDI JUAN, EN EL DEBAT SOBRE L’APROVACIÓ DEL PLA D’AJUST PRESENTAT EN EL PLE DEL 31 DE MARÇ DE 2012.

Pel seu interés i perquè pensem deixa les coses clares, reproduïm integra la intervenció de l'alcalde de Tavernes en el plenari extraordinari de divendres on s'aprovava el Pla d'Ajust 

Anem a procedir a la votació del Pla d’Ajust Econòmic-Financer que ha elaborat el Govern de l’Ajuntament de Tavernes amb l’ajuda de la Unitat Econòmica d’este Ajuntament. El Pla d’Ajust ens vegem obligats a presentar-lo bàsicament per dos motius:
-          El primer motiu, la mala situació económico-financera en què es troba el nostre Ajuntament conseqüència de la mala gestió dels últims anys i
-          El segon motiu, és l’única alternativa que ens dóna el Govern Central per a poder pagar als proveïdors que han fet feines per al nostre Ajuntament i que a dia de hui, encara no han cobrat. Per tant, presentem el Pla amb les corresponents mesures per imperatiu legal i per responsabilitat.

Respecte a la mala situació econòmica en què es troba el nostre Ajuntament cal recordar que segons la comptabilitat emesa per la Intervenció Municipal, el remanent de tresoreria de l’any 2010 és negatiu en quasi 4 milions d’euros, la qual cosa significa que en estos últims anys de govern del PP, l’Ajuntament ha gastat 4 milions d’euros més del que ha ingressat, en un exercici de total irresponsabilitat del governants d’aquells moments.

Encara no es coneixen les dades de la comptabilitat del pressupost de 2011 però com vaig augurar en la Memòria d’Alcaldia del Pressupost 2011, les xifres no van a millorar: cal tindre en compte que quan esta alcaldia i el govern varen agafar el timó de l’Ajuntament en el mes de juny passat, l’anterior govern ja havia gastat el 90% de les despeses corrents contemplades en el pressupost i així, hem hagut de treballar la resta dels sis mesos de l’any de 2011 amb només el 10% del pressupost de despeses corrents. A més, cal afegir la previsió d’ingressos no estava equilibrada en la previsió de despeses.

Però en la Tresoreria d’este Ajuntament, lloc on es tramiten els pagaments de les factures, la situació és més alarmant ja que segons l’últim informe de morositat emés per la Tresoreria d’este Ajuntament, Tavernes deu la quantitat de 6.359.000 euros en qüestió de factures o altres documents. També s’ha de dir que la Generalitat Valenciana li deu a l’Ajuntament més d’un milió d’euros.

Totes estes dades són sense tindre en compte l’endeutament de l’Ajuntament en els bancs. Cal afirmar que l’Ajuntament de Tavernes deu a diverses entitats financeres quasi 16 milions d’euros. El deute suposa una ràtio d’endeutament de quasi el 110%.  Actualment, les administracions locals sols poden demanar préstecs per a fer inversions si tenen una ràtio inferior al 75%.  Per tant, el nostre Ajuntament no tindrà accés al crèdit bancari per a fer inversions. A més, hem d’emfatitzar que l’endeutament és més alt si es té en compte que en l’any 2009 l’empresa concessionària de l’aigua potable va avançar al nostre Ajuntament 2 milions d’euros en concepte de l’avançament del cànon de l’aigua en el període de 2012 a 2024.  Així, el Partit Popular es va cobrar per anticipat uns ingressos que li corresponien a altres corporacions municipals i a altres legislatures per tal de quadrar el pressupost de 2009. D’este fet també estem pagant interessos. Recordem també que en l’any 2006, el PP també es va cobrar per anticipat el cànon de l’aigua en el període que comprenia de 2006 fins a 2011. En resum, l’Ajuntament de Tavernes es troba en una situació de liquidesa molt limitada, un dèficit pressupostari preocupant i sense capacitat d’endeutar-se per a fer inversions. A més, hem d’afegir que tard o prompte este Ajuntament s’haurà de fer càrrec del pàrquing del Passeig del País Valencià, una operació que encara es troba en fase de negociació però que costarà als ciutadans de Tavernes més de 2 milions d’euros. Açò també gràcies a la mala gestió del PP.

Resumint: sumant el deute en tresoreria, el deute amb els bancs i el pàrquing del Passeig del País Valencià, estem parlant d’un deute d’uns 24’5 milions d’euros. I veurem què passa amb la piscina coberta.

Respecte al segon motiu, el que ens obliga a presentar hui en este plenari este Pla d’Ajust és el Reial Decret Llei 4/2012. Bàsicament, el que ve a dir este Decret és que el Govern Central permetrà als ajuntaments demanar crèdits per a pagar factures de despeses corrents pendents de pagament sempre que els ajuntaments es comprometen a elaborar un Pla d’Ajust en unes condicions molt dures i restrictives que també estan regulades en este Decret Llei. Per tant, podem dir que este Pla ve imposat per imperatiu legal i podem parlar també que els ajuntaments van a estar intervinguts pel Govern Central: els Ajuntaments no sanejats que no facen este pla d’ajust i els ajuntaments que el  facen però no el complesquen deixaran d’ingressar la participació en els tributs de l’estat, un dels principals ingressos dels ajuntaments. El fet de no ingressar la participació en els tributs de l’estat suposaria la paralització de l’Ajuntament i de tot el municipi. Per tant, o fem este Pla d’Ajust o ens quedem sense ingressos en els pròxims anys.

Així, hem elaborat un Pla d’Ajust que és el que anem ara a sotmetre a votació. Voldria recordar que l’estiu passat ja férem un préstec de 619.000 euros de la línia ICO destinat exclusivament al pagament de proveïdors. Sempre hem dit que un dels objectius fonamentals d’este govern és el pagament als proveïdors. No podem consentir que siguen les administracions públiques les que ofeguen a les empreses i autònoms, que moltes vegades són empreses locals.

El passat 15 de març la Intervenció va emetre un certificat on es posava de manifest que l’Ajuntament de Tavernes té un deute de 2.697.000 euros en els seus proveïdors. Es tracta de 743 factures que se li deuen a 190 proveïdors. Per tal d’il·lustrar que la situació és realment dolenta anem a comparar esta quantitat de 2.697.000 euros que se li deuen a estos 190 proveïdors en el que deuen altres Ajuntaments d’altres municipis als seus proveïdors, alguns d’ells més grans que Tavernes. Els Ajuntaments de Xàbia (32.469 hab.),  Algemesí (28.293 hab.), Carlet (15.485 hab.) i Sueca (28.986 hab.) no han necessitat adherir-se a este Reial Decret per tindre els seus Ajuntaments sanejats. Oliva (28.400 hab.) deu als seus proveïdors 1’8 milions d’euros i Ontinyent (37.606 hab.) deu 1’4 milions d’euros. En els dos últims casos, tot i ser més grans que Tavernes i tenir més pressupost ,deuen menys als seus proveïdors.

En definitiva, el Pla d’Ajust que presentem té com a objectius principals pagar ràpidament als proveïdors de l’Ajuntament de Tavernes a través d’un préstec de 2.697.000 euros i sanejar l’economia local en un termini de 10 anys. Segons el Pla que hem elaborat, l’Ajuntament començarà a tindre un estalvi nét positiu a partir de 2014. Açò significa que previsiblement a partir de 2014, els ingressos corrents seran capaços  d’afrontar les despeses corrents. S’ha d’afegir que els interessos d’este préstec al llarg dels propers 10 anys ascendiran aproximadament a 900.000 euros.

A dia de hui, l’Ajuntament té un dèficit pressupostari i estructural considerable. Els ingressos corrents no cobreixen les despeses corrents. Açò és degut a que en els últims anys l’Ajuntament ha funcionat amb uns pressupostos irreals, és a dir, l’Ajuntament es gastava allò que no tenia. El balafiament era la tònica dominant.

Davant d’esta situació, per tal d’acabar amb este dèficit pressupostari i amb desig d’elaborar uns pressupostos realistes, ens vegem obligats a fer dues coses: augmentar els ingressos i reduir les despeses. Tot açò seguint les directrius que ha marcat el Govern Central d’acord amb l’esmentat Reial Decret Llei 4/2012.

En matèria d’augmentar els ingressos les mesures que contempla el Pla d’Ajust són les següents:

-          Eliminar les bonificacions que contemplava l’ordenança l’impost sobre vehicles respecte a vehicles catalogats com a històrics i vehicles amb motor elèctric.
-          Respecte a l’ordenança reguladora de l’increment del valor dels terrenys urbans, en el cas de transmissions per causa de mort als descendents, la bonificació passarà de ser del 95% al 90%.
-          Amb l’objectiu de recaptar tot allò que li correspon a l’Ajuntament es pretén signar un conveni de col·laboració amb l’AEAT (Agència Estatal d’Administració Tributària) i es crearà la Secció d’Inspecció Tributària, Sancionadora i de Multes. El que es busca és acabar amb la morositat d’alguns contribuents.
-          Es crearà l’ordenança reguladora de la prestació de publicitat en edificis i instal·lacions municipals.
-          D’acord amb la nova Llei 7/2009 de 23 de novembre es crearà la taxa per control posterior d’obertura d’establiments.
-          Es revisaran totes les taxes i ordenances adaptant-les a la realitat. Entre altres, servei de grua de retirada de vehicles, taxa de manteniment del mercat municipal, actuacions teatrals, classes de pintura i ceràmica, escola d’adults, Festival Sete Sois Sete Luas, escola d’estiu. Per altra banda, altres taxes són actualment tan cares que mai es cobren. Per tant, es revisaran a la baixa.
-       Es revisarà el preu de l’escola infantil Víctor Calatayud. A més, l’Ajuntament subvencionarà amb una quantitat menor a l’empresa concessionària.
-          Crear l’ordenança reguladora de les autoritzacions o cessions de locals municipal.
-          Incentivar la domiciliació.
-          Es mantindrà el tipus de gravamen de l’IBI.



En matèria de reduir despeses, les mesures que contempla el Pla d’Ajust són les següents:
-          En despeses de recursos humans i de personal se suspenen els següents beneficis: revisió salarial segons l’IPC, productivitats, ajudes socials, llicències per separació, divors o assumptes propis, dietes per assistència a accions formatives, assegurança de vida, modificació de les vacances. A més, s’ incrementa la jornada laboral d’acord amb la nova legislació estatal, reducció del preu de les hores extraordinàries, reducció de la jornada de la professora de ceràmica i pintura, no renovació de comissions de serveis, estalvi de les vacants produïdes per jubilacions, redistribució d’efectius i reducció d’hores extraordinàries, així, s’ elaboraran els quadrants de la policia local i operaris de manteniment. Es mantenen les ajudes per invalidesa i no s’efectuaran acomiadaments.

      Cal recordar que en el primer plenari d’esta legislatura es va decidir reduir en un 19% les partides destinades a salaris i indemnitzacions dels càrrecs polítics. Altres mesures que es prenen en este Pla que afecten a la Corporació Municipal és l’el·liminació de la productivitat que cobraven els càrrecs electes en dedicació exclusiva o parcial segons l’IPC ( 5.353’03 euros) i supressió de l’assegurança de vida del membres de la corporació municipal (3.637’76 euros). En estes mesures, les partides destinades a despeses de càrrecs polítics es veuran reduïdes en 8.989’79 euros. Les retallades sempre les hem començades per nosaltres mateixos.

Previsió d’estalvi aproximat en el Capítol de Personal: 600.000 euros.

-          Gestió del pàrquing seguint el mòdel òptim que marque la comissió de gestió i viabilitat.
-          Reducció del 20% en les subvencions a associacions. Estalvi: 42.000 euros.
-          Eliminació de la subvenció al sindicat de regs (16.000 euros) i a les esglésies (18.000 euros). Estalvi total: 34.000 euros. La justificació de l’eliminació d’estes subvencions ve donada a que en els propers anys l’Ajuntament no va a tindre capacitat de fer inversions (ni els ingressos corrents ho permeten ni és possible l’accés al crèdit bancari). Per tant, l’Ajuntament no pot subvencionar a altres entitats perquè facen inversions.
-          Dotar de noves competències a la Mancomunitat de la Valldigna.
-          Reducció de les aportacions a les Mancomunitats. Estalvi en la Mancomunitat de la Valldgina: 40.000 euros. Estalvi en la Mancomunitat de la Safor: 14.000 euros.
-          Eliminar convenis amb les universitats. Estalvi: 2.000 euros.
-          Reduir despeses voluntàries o impròpies que no siguen de competència local.
-          La Cambra de Comerç no va renovar el conveni amb l’Ajuntament. Estalvi: 25.000 euros.
-          Formalitzar contractes de subministraments de caràcter plurianual amb l’objectiu d’evitar contractes menors.
-          Revisar a la baixa el contracte de recollida de residus sòlids urbans i neteja de la via pública. Estalvi: 300.000 euros.
-          Reduir les despeses en comunicacions telefòniques.
-          Estalvi i eficiència energètica.
-          Suspendre momentàniament l’inici del servei d’escola infantil de la platja.
-          Devolució el Préstec ICO de 900.000 euros destinats a expropiació de terrenys. Segons dos informes de dos tècnics diferents esta expropiació no va a ser possible dins dels plaços marcats per este préstec bancari: desembre de 2012. Per tant, amb esta acció reduïm endeutament i estalviarem 23.000 euros en interessos.

Tal i com es desprén d’estes mesures i seguint les directrius del Govern Central, és clar que altre dels objectius principals és que els serveis públics municipals o bé no siguen deficitaris o bé que el dèficit es minore al màxim.

Altres mesures no contemplades en el Pla d’Ajust però sí que es veuran reflectides en el pressupost de 2012 són les següents:
-          no consignar pressupostàriament aquelles places de la RLT (Relació de llocs de treball) del Capítol I de despeses de personal que actualment no estiguen ocupades.
-          Reduir en un 20 % la majoria de partides del Capítol II de despeses corrents.

Com es pot deduir d’estes últimes  mesures i de totes les del Pla d’Ajust en general, els pressupostos dels propers anys seran pressupostos realistes on les despeses s’ajustaran als ingressos, seran pressupostos caracteritzats per l’austeritat, els més austers de la democràcia, seran pressupostos on els primers anys no cabran inversions i seran pressupostos amb l’objectiu d’aconseguir l’estabilitat pressupostària, quadrar ingressos i despeses, disminuir el remanent de tresoreria i disminuir l’endeutament de l’Ajuntament. S’ha donat l’ordre de que no es tramite cap factura sense que tinga la corresponent proposta de despesa, retenció de crèdit pertinent i el vist i plau del cap de fiscalització de despeses assegurant que hi ha diners per a fer tal despesa.

No és la primera vegada que un Pla de Sanejament es presenta a l’Ajuntament de Tavernes. Però estos plans mai s’han complit tot i les advertències en els informes de la Intervenció Municipal. L’últim Pla de Sanejament que es va aprovar només amb els vots favorables del PP va ser el Pla de Sanejament 2008-2011 que evidentment no s’ha complit ni mai es va convocar una comissió de seguiment. Probablement este és el motiu pel qual hem arribat a esta situació i no tinguem la sort de Sueca, Algemesí, Carlet o Xàbia que no han necessitat adherir-se al Real Decret Llei 4/2012 per tindre les arques sanejades.  El nostre compromís és tirar endavant este Pla i que siga la mateixa Comissió d’Economia i Hisenda la que en faça el seguiment per tal que s’acomplesca.

El Pla d’Ajust que presentem és un Pla d’Ajust transparent, on hem dit a la ciutadania de Tavernes quines són les mesures que anem a prendre. No hem fet com altres ajuntaments de la comarca on les mesures van a ser molt més fortes i han presentat un pla redactat en un sol full.

Evidentment les mesures que anem a prendre no agradaran a tots però són necessàries. A mi, com a alcalde, tampoc m’agradarà prendre-les. Però governar és administrar i administrar és decidir. I hem decidit, segons el que creguem, el que beneficiarà l’interés general de Tavernes. Este Ajuntament no es gastarà el que no té i no m’agradaria veure com els polítics que han balafiat els diners públics queden com a bons i els que intentem arreglar la situació quedem satanitzats. Això mai seria just.

  El Pla que presentem compta amb l’informe favorable de la Intervenció Municipal i creguem que serà beneficiós per a Tavernes en el sentit que si aconseguim complir-lo, l’Ajuntament podrà quedar-se sanejat en els pròxims 10 anys. És per això que demane a tots els grups polítics que voten a favor d’este Pla i pregue la màxima col·laboració perquè s’acomplesca: als membres del govern els demane que facen les seues gestions d’acord amb el que marca este Pla i als membres de l’oposició que fiscalitzen que es duga a terme el compliment del Pla. Este Pla serà flexible i anirà modificant-se segons l’evolució de l‘economia local i nacional. Per últim, voldria agrair a la Unitat Econòmica de l’Ajuntament i especial a la seua cap, la Interventora Municipal, per tot l’intens treball i el gran esforç que han fet durant este últim mes des de que es va publicar el Reial Decret Llei 4/2012 i per la gran ajuda que han donat als membres del govern per a elaborar aquest Pla.

Moltes gràcies,

L’ALCALDE-PRESIDENT de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna

Jordi Juan Huguet.

26 comentaris:

Anònim ha dit...

Xe si pareix el discurs de Rajoy respecte lo que diu de Zapatero i la Merkel. Que mes es pot dir.

Anònim ha dit...

Jo crec que és un discurs clar, aclaridor i sobre tot realista, molt ben explicatiu de quina es la situació i com hem arribat a ella.
I es veuen clares les mesures, mesures que podran ser tot el que vulgau impopulars - gràcies als populars- pero no hi ha mes cera que la que crema.
I respectant els llocs de treball.
I per cert, no he vist cap proposta de ningú, ni del PP, però no les espere del partit que ens ha portat a esta situació.
Pero damunt no veig mes que si dirt que els funcionaris això i allò, i l'únic que han de fer els funcionaris és posar-se ja a treballar per traure el barco a flote perquè si s'acaba d'afonar, els primers que s'afonaran seran ells.
I ja està be de trevetes al govern en el treball diari i d'aplaudiments "teatrals" (es nota l'experiència) a Manolo Vidal, causant del desastre, en el salo de plens.
I pensar que molta gent sap com arribaren al funcionariat alguns dels que ara aplaudien al PP! De risa!

Anònim ha dit...

Vengo de leer en el periódico Levante que el alcalde dijo "Y no me gustaría ver cómo los políticos que han derrochado el dinero público quedan como buenos y los que intentamos arreglar la situación quedamos satanizados".

Sabias palabras, señor alcalde, pero lamentablemente me parece que es lo que algunos, esos que derrocharon los caudales publicos y sus acólitos, pretenden conseguir.
Y me frustra más ver como otras voces que se erigen como detendatoras del espíritu de la izquierda siguen por el mismo camino, cuando usted y el gobierno que preside, sólo realizan un ejercicio de responsabilidad frente a Tavernes y sus ciudadanos siguiendo las obligaciones que tienen como gobernantes.
Un aplauso a sus palabras y mi mayor respeto y consideración a su valentia, abordando los problemas. "Sed leales defensores de la cosa publica y de comunales intereses" venía a decir una parte de la leyenda que rodeaba el techo del el antiguo salón de plenos, unas palabras que resumen cúal ha de ser la función y misión de los "rexidores" como decía aquella leyenda: defender la cosa pública y los intereses comunales, o sea, los intereses de Tavernes. Que no lo olvidemos los vecinos, pero menos aún los que no cumplieron sus responsabilidades en estas últimas legislaturas.

Anònim ha dit...

SOBRE LA INTERVENCIÓ DE MANOLO VIDAL

Manolo Vidal és, politicament parlant, simplement un cínic en deixar el poble endeutat fins el coll i atrevir-se a criticar el pla del govern actual en la forma que ho fa (sense trellat ni seguida).

Un consell per a Manolo. Ara que estem en Setmana Santa que s'aplique alò que diu el Sagrament del Perdó:

-DOLOR DE LOS PECADOS: Reflexiona Manolo, pensa "Menuda cagada vaig fer i mira com he deixat l'hissenda municipal". "No m'hauria d'haver gastat tans diners, per exemple, en uns projectes inútils per al PAI"

-PROPÓSITO DE ENMIENDA: Pegat cops al pit, Manolo, pensa "Si arribe a manar altra vegada no malbarataré els diners públics".

-DECIR LOS PECADOS AL CONFESOR: I si no tens confessor, Manolo, busca`t un amic per la Diputació, i guanya't eixe jornal que et paguem entre tots.

-CUMPLIR LA PENITENCIA: Tens 3 anys i pico, Manolo, de penitència per pagar les culpes del teu govern anterior, aquell de despesa desbordada. I si no eres capaç de calfar-te el cap, pots resar un parenostre i una avemaria diària, agenollat, mentre mires de cara la façana de l'Ajuntament.

Una que paga impostos. ha dit...

però si el que intenta es oagar a aqueslls proveedors de l'ajuntament que el PP de Manolo ha deixat penjat. Es necessita més explicació.
Damunt vote en contra. Damunt puja impostos via IBI per a que no tiongam recursos donada com està la ciutadania. Sols tindrem el que deixem de pagar.
I espere que la gent que d'alguna forma dirgeix Tavernes ho entenga.
El que no ocmprenc son aquells que encara aplaudixen a Manolo per tal de :
"Ande yo caliente riase la gente".

Anònim ha dit...

Respecte a la mala situació econòmica en què es troba el nostre Ajuntament cal recordar que segons la comptabilitat emesa per la Intervenció Municipal, el remanent de tresoreria de l’any 2010 és negatiu en quasi 4 milions d’euros, la qual cosa significa que en estos últims anys de govern del PP, l’Ajuntament ha gastat 4 milions d’euros més del que ha ingressat, en un exercici de total irresponsabilitat del governants d’aquells moments.

Jo em pregunte si no hi ha cap tipus de responsabilitat per l'anterior govern. Així jo també sabria gestionar, a gastar a gastar si després no passa res.

La meua proposta es que el govern actual denuncie i demane responsabilitat per la mala gestió de l'anteior govern

La Cotorra de la Vall ha dit...

Sembla ser que com algu ja ha dit aci "L'arbre no ens deixa vore el bosc".

No es només pagar 2'7 milions a proveidors.

ES UN PLA DE SANEJAMENT DE L'AJUNTAMENT QUE HAS DE FER PERQUÈ T'OBLIGA LA LLEI.

És planificar com vas a pagar els altres 3'7 milions de factures pendenrs que no entren en el Pla Montoro o Pla d'Ajust.

Es reduir eixos 4 milions negatius de remanents de tresoreria.

Es vore com paguem els 16 milions que es deuen als bancs.

Es vore com s'equilibren ingressos i despeses fins arribar a una situació positiva i no com el darrer govern del PP amb -4 milions.

Es vore com es paguen eixos 2'4 milions del parking.

NO SON 2'7 MILIONS NOMÉS. SINO COM S'ALÇA UN AJUNTAMENT QUE AVUI DIA GLOBALMENT ESTA SOBRE ELS 24 MILIONS DE DEUTE.

Aparteu l'arbre i mireu el bosc!

Anònim ha dit...

Jordi, si alguna cosa no s'ha fet be (en l'anterior govern), VERIUEUO
i demana responsabilitat civils, penals...el que siga

Anònim ha dit...

Pa que només van els raterets a la presó. Tenen comprada la justícia.
Damunt perdonen els corruptes a pagar menos que els legals.
Visquen els dines negres.

Anònim ha dit...

Sabeu que els partits polítics a Tavernes tenen una "subvenció de l'Ajuntament" de 27.000 € per a material (ipads, portatils, mòvils...) a repartir entre els grups polítics?
Sabeu que quan els treballadors de l'Ajuntament ho van retreu-re ells van dir que això no es toca?
A quin han retallat i a quí no?
S'ho llevaran totalment, o faran com els clubs i associacions que els lleven un 20%? O ja estan gastats?

Anònim ha dit...

Això és un comentari totalment demagògic i tendenciós, i damunt falseja la realitat.

Jo el pregunte: Vosaltres els funcionaris, perquè tu eres un funcionari, es pagueu els papers, carpetes, boligrafs, ordinadors, mòbils, etc. que gasteu en les faenes de l'Ajuntament? Jo conec a més d'un, i de dos, i de tres que té mòbil de l'ajuntament ¿Se l'ha de pagar ell?.

Això són gastos de funcionament dels partits que no tenen res que vore amb les subvencions. Ací nov al tot, s'ha de ser un poc més digne en les coses i plantejaments.

Simplement que això ho digues, ja demostra a quin nivell t'has posat. Eixa burrada és la mateixa que demanar a tots els funcionaris (de justicia, de sanitat, d'educació, militars, etc, etc) que es paguen el que usen de material en la seua faena.

El que dic: A quin nivell arriben alguns? Ara voldràs que els treballadors de l'ajuntament es porten també el boli, o els llegons i la podadora si sin laborals de sa casa.

Anònim ha dit...

Per primera, no soc funcionari. Tens menys futur com vident que Paco Porras.
Per segona, cal diferenciar entre eines útils, necessàries i adequades per a una feina amb malbaratament de recursos.
I em dona igual que se li diga subvenció, partida, o regal. és una despesa excessiva que fan els polítics. Em preocupa la quantitat, no el fet. A tú sembla que no et preocupa la quantitat, perque eres polític o molt afí al règim.
Perque m'imagine que els 4 despatxets (alguns polítics li diuen zulo, pobrets) tindran ordinador, telèfon, impresora i tots els anys no es canviaran. I els bolis i fulls seran els mateixos de tot l'Ajuntament, no?
No parle de que els polítics no tinguen material d'oficina, estic diguen-te que les quantitats no son justificables. I no m'ho pots justificar perque els polítics també han dit el mateix. Però no s'han deixat de comprar mòvils d'ultima generació. Amb la crisi. Amb els retalls. Sense assegurança de vida quan un de la brigà puja a la grua. Com li expliques a eixe que es gasten 4'5 milions de pessetes en bolis i folios?
El que és una gran burrà és que tú tractes de justificar-ho.
Am,b 27000€ compres bolis i llegons (com tú dius) als treballadors de tots els ajuntaments de la província, amic.
Intentes justificar la despesa diguent que treballadors de l'Ajuntament també els paguen el mòvil. Jo en conec molts, inclòs caps de departament i van amb el seu. I si és així, eixa despesa, fora! i que els gasten els polítics amb dedicació, policia i brigada, que són els únics que ixen de l'edifici.
A la meua empresa ningú tenim telèfon d'empresa,ni portàtils, i funcionem!
Ja està bé de justificar joguets per a tots els regidors i si els retalls són generals, també als polítics.
Com ara saps que no soc funcionari, diràs que soc del PP. Ànim, encara et queden opcions per justificar-me!

Anònim ha dit...

No em convences ni crec que convences a ningú que sapia com funciona la cosa i que els grups municipals tenen i els calen unes despeses per a funcionar. I no es solament els d'aci.
I passa també en les Corts, o qualsevol sindicat, associació o entitat.
I eixes despeses estan fiscalitzades per la intervenció i s'han de justificar.

I ja veus, jo no tinc futur com a vident, però tu tens un gran futur com economista: amb 27.000 euros compres bolis i llegons per a tots els ajuntaments... No t'ho creus ni tu.

Anònim ha dit...

A mí i a la resta del poble, que som els que us votem i gràcies als quals existiu, ens dona igual el funcionament intern de les administracions. Em dona igual que als demés Ajuntaments, Mancomunitats, corts, senats o pedanies es tinguen despeses per als polítics. En Emarsa i a Andalusia ens han demostrat els polítics que sempre sobren diners per a moltes coses.
Però açí ens interesa com gestioneu els diners nostres. I la interventora o secretari pot dir misa sobre lo ben gastats que estan eixos diners. Vosaltres podeu fer fer les lleis, normes i decrets, el que no lleva que els votants ho puguem trobar coherent o una poca vergonya. I gastar-se 27.000€ de funcionament a un Ajuntament amb partits ÉS UNA POCA VERGONYA. Este govern que és tan aficionat a les meses, reunions explicatives i enquestes al poble, que faça un referendum sobre açò i mira't els resultats. De segur que els vallers entendrien la teua postura.
Per cert, tú, ni vident ni economiste, fem la prova?
Provincia de València: 269 Ajuntaments (crec que hi ha alguna entitat menor inclosa, és igual).
A 5 llegons de mitjana x poble = 1.345 llegons x 11,67 € (no pose proveidor per no fer propaganda debades) = 15.696 €. Ens sobren 11.304 € per a bolis. Agafant els bic més barats (a 0.16 €/utat.)en comprariem 70.650 a una mitja de 263 unitats per poble.
A Tavernes, almenys tindrien llegons per a la brigà i bolis per a tots els treballadors i polítics de Tavernes.
Ara t'ho creus, tú?
Ara, torna a parlar, sabut!

Anònim ha dit...

Valencia 5 llegons per a tota la ciutat? o Torrent, o Gandia, o Sagunt o Paterna? Tu t'ho creus?

Seria noticia de primera plana: Valencia només te 5 llegons per a cuidar els jardins de la ciutat.

263 bolis per a Tavernes? No ixen ni a dos bolis per any cada funcionari? I després amb que escriuen? Es punxen el dit i van escrivint?

Clar després tu series dels que de seguida dirien que els treballadors dels jardins o els funcionaris son uns gossos i no compleixen. Serà per falta de ferramenta?

T'has repassat les divisions?

Anònim ha dit...

I a Sempere, poble de la Vall d'Albaida, que fan amb 5 llegons per a 29 habitants? en donen a les dones i xiquets?
I carrícola, i Guardamar, i Almiserà, i Beniflà.
Seria notícia a primera Plana: A Sempere, l'únic administratiu de l'ajuntament té 263 bolis i no sap qué fer amb ells.
Dels treballadors de l'Ajuntament, hi haguent gossos com en tots llocs, sempre diré que són massa honrats per a qui porta sempre l'empresa, i la mitjana de productivitat sol ser més alta que la dels polítics. Només cal vore el seu treball i el dels gestors que em tingut (i de tots els partits ni ha hagut, eh?).
El meu càlcul qualsevol l'enten, però a tú te'l traduisc:
Vol dir que si amb els diners d'un Ajuntament es pot comprar material elemental per a molts pobles, algo falla, o el que es compra no son bolis i llegons, o en comprem més dels que fa falta.
Ara m'ensenyaras tú divisions, quan no pots justificar coses molt més senzilles!!

Anònim ha dit...

Això està molt bé: ja sabem que el món està molt mal repartit, i més quan es trau la mitjana i després es veu que hi ha molta dispersió front als valors extrems. Ai, l'estadística!

Però no m'has explicat que fariem amb València, per exemple? Li compraria 4 llegons a Sempere? En comprarien a Carricola o a Benifla? Perquè aleshores en el proces de compra, fer l'expedient la proposta de despesa, despesa de correus, etc. al final gastariem més que amb els llegons i no es podrien cuidar els jardins.
No ho veig, clar.
Crec que tal com està, amb unes quantitats per a despeses de funcionament va millor que fer una central de compres de llegons i/o bolis.

Anònim ha dit...

Et sembles massa als polítics, parlen molt i bé de lo que ells fan i divaguen o no diuen el que no els interesa. No faries massa lliga amb mí, amic.
Deixem-nos de llegons, que el que açí vol saber el poble és en que es gasten els seus 17 representants 27000 €. Tú tampoc ho dius, si és perque no ho saps, no sé per que ho defens tan efusivament.
El problema no és l'apartao dels polítics, és com apleguen a adjudicar-se eixa burrada de xifra d'euros.
I lo de la central de compres no seria mala idea, que l'estat o la Comunitat fera una contrata i repartira a cada poble el que li toque segons nº d'habitants. En coses d'ús productiu i necessari. No en telefonets, tablets i portàtils d'última generació.
Però tot açò significa control, i molts polítics eixa paraula ni la coneixen.

Anònim ha dit...

Crec que és un debat totalment estèril. Ací que la pague qui ha gastat quan no en teniem, i ha sigut el pp ni mes ni menos. -4milions en tresoreria, i que s'ha fet a tavernes? quines grans obres? ni una, la piscina i el parking han resultat ser un forat sense final...Quan digueu sou dels polítics, jo crec q estos ja han fet una gran rebaixa. aquest govern estalvia 60.000 euros a l'any en sous respecte al de manolo i cia. I no comparem nòmines de 1000 i pico euros com la de l'alcalde i regidors en les de 5000, 4000 i 3000 i pico de manolo, amparo, ribis i cia. No hi ha color. Alguns deurien anar a la justicia per mal gestors, però clar ara voldran estar al costat dels treballadors i no se que. Va, com si vos importara una m...

PD. Tots sabem que a l'ajuntament sobra gent, ho diu tot el poble, damunt que no acomiaden a ningú, vos lleven certs privilegis i encara s'enfaden! Sigau solidaris co...

Anònim ha dit...

Quina conversació de besugos acabeu de tindre i tot es resumeix en no res, hi ha una partida per a funcionament? Si! (siga la que siga) s'esta utilitzant de manera responsable? Pues jo no ho sé, però no crec que la gent del govern siga tan tonta de comprar iPads, smartphones (això com ocorreix en les empreses hi haurà un conveni: tu et quedes amb mi i jo et done estos mòbils) i altres xorrades electròniques després de les mesures del pla d'ajust. Són temps de ser responsables, estalviadors i eficients i per sort, tenim ara un govern que si em crec que siga així, totes eixes despeses tontes són més de l'estil del PP, de l'anterior govern... Cal ser molt malpensat, o tindre ganes de fotre i fer mal, per creure, o fer creure, que els governants no actuaran amb la mateixa mesura i estalvi que prediquen amb el pla d'ajust. Llegons i bolis Bic, per favor...

Anònim ha dit...

I tant com era una conversa de besugos! I buscada i conscient!
Menuda bovada estar discutint sobre si els grups municipals tenen o no una quantitat per a despeses de funcionament.
Però si hi ha gent que tota la importancia la dona a això, i no a altres coses.... vinga la marxa!

Anònim ha dit...

Últim anònim, 27000€ una bovada?
Amb això menjen tot l'any vàries families de les que estan a l'atur.
Menys bromes amb els diners de tots!!
Per cert, cap opinió (i açí ni han moltes properes i molt properes als polítics que governen) ha desmentit que s'hajen comprat mòvils, smartphones o portàtils.
i no cal ser massa sabuts, no cal que ens ensenyen les factures, en bolis i fulls no es gasten eixes xifres.
Que isquen diguent en qué es gasten els 27000 i jo en deixaré de ser malpensat, perque les bones paraules això són, paraules només. I de elles no es menja ni s'eix de les crisis.

Anònim ha dit...

27.000 euro no son una bovada. ni 1 euro es una bovada.
El que es una bovada es que tu vulgues fiscalitzar conceptes que estan fiscalitzats per la Intervenció Municipal i quan totes les despeses han de passar pel seu control I NO ES PODEN GASTAR NOMES QUE EN ALLÒ QUE ESTA CONTEMPLAT COM A DESPESES DE FUNCIONAMENT en la llei.
I a qui han de justificar en que es gasten els diners es a la Intervenció (repetisc) o al Sindic de Compters quan s'envien a ells els compters municipals.
No crec que a tu se te tinga que demostrar ni justificar res i menys encara quan eres eres incapaç de comprendre que un grup politic municipal (com una societat, entitat, junta d'esports, de reg, etc) li calga unes despeses de funcionament.
I menys si com t'estic dient eixes despeses les fiscalitza Intervenció i les factures i despeses son d'acord amb la llei Si és així i ho és ¿tu de què el preocupes en que se les gasten?

Anònim ha dit...

Creo que la razón es como los culos, cada uno tiene el suyo. Eso pasa con vuestras dos posiciones. Es verdad que para el funcionamiento de los grupos políticos se destina una partida... que podría recortarse seguramente un poco para cumplir moralmente con el recorte que todos sufrimos pero que no puede eliminarse por el bien del hecho democrático. Es verdad que Jordi ha recortado muchas cosas pero sus dos sueldos no... eso es una realidad... no es demagogia decir que ha recortado más a unos que a otros... si no, preguntadle a aquellos que han osado cruzarse en su camino infalible (las malas lenguas os darán nombres...). Cuando el poder hace que una persona cabal se crea infalible y actúe como un dictador empieza el principio del fin... Muchos como yo estamos decepcionados por la doble moral en muchos aspectos... Con esto no quiero polemizar, simplemente quiero ilustrar mi opinión de que el que coge el sillón lo adapta a su culo... perdón... a su razón... Y por favor, dejad de arrojar los enchufes de funcionarios porque todos los que mandan enchufan... es ley de vida... y si no, para qué quiere Jordi despedir a los interinos? para ocupar esas plazas con los suyos... Si alguien lo duda... el tiempo colocará a cada uno en su sitio... y nosotros los veremos... con las esperanzas que teníamos en ti Jordi y lo mal que estamos quedando los que te apoyamos contracorriente. Si de cabal te queda algo... como funcionario que eres... protege a los funcionarios que no son el enemigo de esta guerra... son trabajadores con familia que en la mayor parte de los casos trabajan lo que les toca y un poco más y cobran los sueldos que nadie deseaba hasta que llegó la crisis. Ahora que faltan los sueldazos de los tabiqueros y albañiles, se acuerdan de los funcionarios mileuristas... eso sí que es demagogia...
(Pensant Tavernes Part I... continuará)

Anònim ha dit...

Creo que al que ha escrito que no hay obligación de justificar ante un particular los gastos del Ayuntamiento y que solo se deben justificar ante Intervención y Síndico de Cuentas para defender los 27000 euros gastados alguien le explique el proceso democrático y que los políticos son los representantes del pueblo... que son los votos emitidos los que permiten que se sienten en el sillón y que la obligación para con los votantes no desaparece después de elegidos. La transparencia de los gastos es necesaria. Jordi prometió transparencia pero ya veo que los que lo acompañan no la defienden... la doble moral de nuevo...

Anònim ha dit...

Vols dir que quan una despesa es justifica davant la Intervenció o la Sindicatura de Comptes, no s'està justificant davant el poble? Jo crec que sí.

Confundim la transparencia, dir que es gasten X diners en concepte de grups polítics i una altra cosa diferents es dir que es gasta M en boligrafs, N en papers, S en segells, etc. No crec que els veïns vulgam tanta concreció i més quan eixos comptes estan fiscalitzats per Intervencio i si cal per la Sindicatura de Comptes quan se'ls envia el balanç de la comptabilitat municipal.

I un detall: l'alcalde de Tavernes no té dos sueldos: Té dos mitjos sueldos i dos mitjos sueldos fa un sueldo que no arriba al de l'anterior alcalde i està fent moltes mes hores que l'anterior dedicat a solucionar problemes i coses de l'Ajuntament enredades i mal fetes per ells. Mentre l'altre es dedicava a traure carreres este es dedica a desfer marrons.

I el senyor alcalde no es funcionari. Gracies al sistema educatiu del PP a la nostra comunitat no s'han fet oposicions a eixes places d'universitat a les quals podria aspirar des de fa molt de temps. O siga que ara es contractat com a professor doctor per la Universitat, i no és funcionari.

I el senyor alcalde és el primer que s'ha posat sempre al costat i ha defensat els interins i laborals i no ha permés cap "tirar al carrer". O és que algun treballador se n'ha anat a casa despatxat?