L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.677
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES: 40.944

dimecres, 9 de maig del 2012

ARTICLE D'OPINIO: NO TODOS SOMOS IGUALES


Entre 6 i 10 millones de euros se prevée que el gobierno central preste a Bankia para sanearla.

Por otro lado el gasto destinado por éste a la Comunidad Valenciana, es un 15% por debajo de la media española., y lo destinado a inversión un 19% .

Es decir, hay dinero para ayudar a quienes han hecho mal sus deberes , pero no para sanidad, educación, infraestructuras... ¿ Será porque son del mismo partido que los del gobierno central ?

Antes nuestro gobierno autonómico se quejaba de que el Psoe nos discriminaba, asumiendo las ideas de tantos y tantos ex-Unión Valenciana que hay en sus filas . Y yo pensaba ¿ se habrán contaminado de "nacionalismo" valenciano por ésto ?

Ahora, el gobierno central, del PP como ellos ¿ nos siguen discriminando ? Seguro que se excusarán en "la herencia socialista" que les obliga a recortes.

Pero, ¿ porqué a unos más y a otros menos ? ¿ Porqué los valencianos tenemos que sufrir más que la media de los españoles dichos recortes?

Días atrás, publiqué que el gobierno autonómico le daba de plazo hasta el 2015 a Rajoy para desagraviarnos : Temblando y con diarrea del susto debe de estar, el pobre, pensando en las hurdes valencianas subiendo por la meseta hacia Madrid con una "corbella" en la mano y un arcabuz en la otra, y al grito de " a por ellos " , saqueando todas las poblaciones a su paso para, con el botín obtenido, resarcirse de lo que nos han quitado

¿ Qué van ha hacer si no nos desagravian ? ¿ Formar " Foro Valencia " ? No se, no veo yo al señor Fabra haciendo lo mismo que Cascos, le falta "un poco de cabeza ".

Total, que da igual que igual da, que manden unos u otros, PP o Psoe, : A pagarla caparrota, en este caso, los valencianos : ¿ Habrá llegado la hora de ir pensando en otras opciones?

Señor Rajoy, ahí tiene a Grecia, tome nota, no sea que de tanto apretar, nos ahogue, y yo, y como yo muchos más, antes de que dejen a nuestros hijos sin futuro en su tierra y tengan que emigrar, como mis suegros hace 50 años, le prometo que somos capaces de coger "la corbella", y el arcabuz.

Quizás sea la hora de dejar de ofrecer tantas nuevas glorias a España y pensar más en nosostros : seámos solidarios con los demás hermanos españoles, pero sin llegar a "primos".
 
Enrique Estruch i Ferrando

P.D. después de escrita este artículo, oigo en la radio esta mañana que la UE está estudiando dar un año más a los países miembros para llegar al 3% de déficit , dado que se están dando cuenta que, de otra forma, ahogan las economías de aquellos países que tine la "hucha" vacía, como España .

¿ Se nota yá el "efecto Hollande"? Ó es que las encuestas dan a la Merkel malos resultados, yá los obtuvo en las últimas en su país, en en Lander más poblado e importante de Alemania ?

Así que, señor Rajoy, austeridad sí, pero en los despilfarros de las administraciones (fuera diputaciones y reforma del senado yá, con los entes comarczles sobra ) no más recortes en servicios sociales, y no más desagravios a los valencianos.
-

6 comentaris:

Estruch ha dit...

Disculpeu les errates, son les presses : i es que renovar tots els dies un blog costa un muntó.

No marejes mes ha dit...

Mira que t'agrada marejar la perdiu. Signes en Valencià "i" Ferrando, però escrius en castellà i amb faltes... perque no escrius al teu bloc i deixes este en pau!

Anònim ha dit...

Entre 6 i 10 millons de euros? Que barato ho fas.
No serà entre 6.000 i 10.000 millons?
Escriu al teu blog i deixa els altres tranquils per favor.

Estruch ha dit...

Torne a dir :

No marejes, eres a cas l'administrador del blog per a manar-me callar, so-feixiste?

Jo envíe el que crec , als tots els blogs que considere convenient,i en la llengua que crec, doncs el castellà també es llengua dels valencians, imposada però aceptada quant ratificarem l'Estatut els valencians per una inmensa majoría, (sempre queden capsosts com tú i altres com tu), i l'administrador del blog es publica o no, es seu el criteri i no el teu.

Anónim 9 :44 la dada està, per supost, errada, però el dic el mateix que al de abans, i si erre, al menys signe i amb aixó done la cara, val? so covards?

Jaume talens ha dit...

NO vas per mal camí. Pensar en que dir, però dir-ho després de pensar-ho, els que callen otorguen, i tu, al meu entendre , més encertat tens el dret a l'opinió, que porta el contrapunt del respecte. Sols amb l'exemple donem solució al debat. Per tant a seguir que el nostre petit país ho necessita. O es que sols tenen dret a canviar aquells que sumits en un partit canvia el seu partit en cada moment de política. Eixe canvi de jaqueta no el veiem.

Si home, fiquem-nos amb Estruch, fiquem-nos amb el seu esforç d'escriure valencià. fiquem-nos en el canvi de partit. Però ai las!! mo veiem els que continuen en un partit que fa el contrari del que ha dit. Eixe és al meu entendre un sobirà error.

Estruch ha dit...

Entre amics i parents hi han 8 díes de temps... diuen.

Així que, amic Jauame , encara que amb un poc de retràs, gràcies per les teues paraules, em donen confort, tú i Llucia sí que en conegeu i sabeu que el que faig o dic es en bona fe, una abraçada.