L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.802
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:41.775

dimecres, 16 de juliol del 2014

Memòria d'alcaldia del pressupost general del 2014




Us oferim completa la intervenció de l'alcalde Jordi Joan en el plenari d'ahir, amb el que va ser la lectura de l'informe de l'alcaldia:
 
La proposta de pressupost de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna per a l’exercici 2014 que esta Alcaldia eleva a la consideració del Ple municipal ascendeix a 14.862.122,74 euros respecte a l’estat de despeses i d’ingressos. Per tant, es presenta equilibrat.

Com en els últims anys, l’elaboració del pressupost de l’exercici 2014 es produeix en un context molt difícil. La situació de greu crisi econòmica ha provocat una enorme disminució en la recaptació d’alguns dels principals tributs municipals i també en la resta d’ingressos que financen l’erari públic local. A tot açò hi hem d’afegir la voluntat del govern local d’elaborar un pressupost realista, que done lloc a una liquidació correcta i d’acord amb la Llei d’Estabilitat Pressupostària. A més, s’ha hagut de fer front al pagament de la liquidació del pàrquing subterrani del passeig del País Valencià (1.780.250,00 €), així com a la baixada de la contribució, fets que han enfonsat la tresoreria i liquiditat de l’Ajuntament. En el primer cas, l’obligació era de caire legal mentre que el segon cas és conseqüència de la voluntat política i social de Tavernes.

Respecte a l’estat dels ingressos, el més característic és el següent:

En el capítol 1 “Impostos directes”, cal destacar una minoració del 8,67% en les previsions en concepte de l’Impost de Béns Immobles de Naturalesa Urbana respecte a l’exercici 2013. Esta disminució ve donada per la disminució del 20% dels valors cadastrals, així com la modificació efectuada en l’Ordenança municipal reguladora de l’impost, que abaixa el tipus de gravamen aplicable del 0,48 al 0,45 per 100.

La previsió dels ingressos per plusvàlues també es veu afectada per la baixada dels valors cadastrals, la qual cosa també dóna lloc a un decrement del 28,13 % respecte al que es va liquidar en 2013.

El capítol 2 “impostos indirectes” inclou únicament l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, i reflecteix l’inexistent moviment en el sector de la construcció de la ciutat.

El capítol 3 “taxes i altres ingressos” s’ha pressupostat tenint en compte el que realment s’ha recaptat per estos conceptes en l’any 2013.

En el capítol 4 “transferències corrents” sols s’han pressupostat les ajudes i subvencions que es coneixen amb certesa i per a despeses concretes. Quant a la participació en els tributs de l’Estat, s’ha consignat la quantitat conforme a les dades sobre finançament de les entitats locals per a 2014, assenyalat per a Tavernes de la Valldigna en la pàgina web del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

El capítol 5 “ingressos patrimonials” es nodrix fonamentalment del producte del lloguer de finques urbanes i rústiques i del producte de concessions i aprofitaments especials. Este capítol és pràcticament insignificant, ja que en l’exercici 2006 es va avançar en concepte de cànon de la concessió del servei de subministrament d’aigua potable i clavegueram la quantitat de 1.025.000,00, corresponents als anys 2009, 2010 i 2011, i en l’exercici 2009 s’ingressà com a avançament del cànon de la concessió la quantitat de 2.004.482,82€, corresponent a 14 anualitats i tres trimestres, comptats des de l’exercici 2012 fins al tercer trimestre del 2026; cal tindre en compte que el contracte finalitza el 30 de setembre de 2031. Estos ingressos es van produir, exclusivament, en els exercicis 2006 i 2009, i es privà així d’ingressos les futures corporacions municipals, fet que estem patint en l’actualitat.

En el capítol 6 “alienació d’inversions reals” no hi ha cap venda prevista, donada l’actual situació econòmica.

En el capítol 7 “transferències corrents” no s’hi ha consignat cap quantitat. En la mesura que les subvencions sol·licitades es concedisquen es realitzarà la corresponent modificació de crèdits.

El capítol 8 “actius financers” té la seua contrapartida en despeses i, per tant, no afecta els ingressos ordinaris.

I en el capítol 9 “passius financers” no es recull cap previsió per a sol·licitar préstecs: ni forma part de la política d’este govern ni la situació financera de l’Ajuntament ho permet.

Quant al pressupost de despeses, s’ha fet un esforç de contenció, optimització i eficiència de la despesa en béns corrents i serveis, com s’ha estat fent al llarg d’esta legislatura. Esta manera de treballar ha permés posar fi al romanent de tresoreria negatiu de 4,5 milions d’euros de l’any 2011 i aconseguir l’actual superàvit de 1,5 milions d’euros. En esta línia s’han reduït a la meitat partides no prioritàries com la d’atencions protocol·làries. A més s’ha cessat al personal eventual que ocupava el lloc de treball N002: cap de comunicació, premsa i protocol. S’hi han consignat 45.000 euros per tal de fer una auditoria a l’estat de les instal·lacions elèctriques amb l’objectiu de prioritzar-ne una renovació i aconseguir després en estalvi important en el consum elèctric dels edificis municipals i de l’enllumenat públic. També s’hi ha consignat el rènting de nous vehicles de la policia local i de serveis públics a fi d’estalviar les costoses reparacions dels antics vehicles. Per tal de millorar els serveis que ofereix el consistori al ciutadà s’invertiran 50.000 en nous programes informàtics per a la Policia Local i per als departaments de Gestió Tributària i Recaptació.

A pesar de l’austeritat que ha caracteritzat l’elaboració d’este pressupost, s’ha intentat prioritzar les àrees de despesa de naturalesa social, mantenint una política social i d’ajuda a les distintes associacions, col·lectius i al desenvolupament local del municipi. S’hi han continuat consignant, i inclús augmentant, els recursos destinats a serveis socials com ara ajudes d’emergència, Cáritas, rehabilitació de vivendes socials i l’assignació de noves subvencions nominatives a favor d’algunes associacions i col·lectius locals com ACUDE i les dues bandes de cornetes i tambors. En resum, un pressupost en què s’han consignat i augmentat totes les partides i convenis relacionats amb serveis socials, educació i manteniment dels col·legis públics, cultura, medi ambient, participació ciutadana i dinamització lingüística, seguint la ideologia d’un govern progressista com el de l’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. L’Ajuntament de Tavernes continuarà invertint en esport i, a més, en este pressupost es consolida l’aposta pel comerç local i l’emprenedoria i innovació amb els nous convenis amb l’Associació de Comerciants de Tavernes i la Càtedra d’Empresa de la Universitat Politècnica de València.

S’ha fet un gran esforç per a destinar 329.354,89 € a fer inversions. La intenció de l’Alcaldia i de l’equip de govern ha sigut donar prioritat a les partides del capítol 6 d’inversions per a garantir un bon funcionament dels distints serveis bàsics i la via pública de la ciutat. De la mateixa manera s’ha augmentat la partida destinada a la conservació de les vies públiques. Hem de fer èmfasi que tota esta sèrie d’inversions i millores s’afronten amb recursos propis i de cap manera s’acudirà al préstec bancari.

En estos últims anys hem reduït l’endeutament de l’Ajuntament, però s’ha de continuar fent un gran esforç per fer front a les obligacions financeres i a la vegada seguir reduint l’endeutament del Consistori valler. La despesa del capítol 9, que correspon a l’amortització de passius financers, ascendeix en 2014 a 1.354.780,50 €, que suposa una disminució del 8,06% respecte a les obligacions reconegudes en 2013, tot i que incorpora una nova amortització de 168.196,40 € perquè ha finalitzat el període de carència del préstec subscrit en virtut del RDL 4/2012 (pagament a proveïdors) i, de la mateixa manera, en el capítol 3 –passius financers- amb un import de 448.837,78 €. És a dir, l’amortització de capital i el pagament d’interessos suposen més de 1,8 milions d’euros, que s’hauran de pagar i s’estan pagant al llarg d’este any 2014.

Un expedient que sotmetérem sense èxit al Ple municipal del mes de juny fou la incorporació del romanent de tresoreria per a despeses generals (fruit del superàvit aconseguit en la liquidació del pressupost de 2013) on de nou proposàvem otorgar prioritat a les inversions a fi de donar resposta a les demandes reclamades i que es mereixen els veïns de Tavernes. Es proposava l’aprovació d’actuacions en la via pública i a serveis socials, com ara la pintura de la senyalització horitzontal de tota la ciutat i platja (251.000 euros), asfaltat de part de la zona Lepanto-río (80.000 euros) i el conveni amb l’associació ADISVA (100.000 euros). Alhora, no oblidàvem documents estratègics tan importants per a la ciutat com la redacció del pla especial de l’aigua potable (52.000 euros). Continuem considerant prioritàries estes inversions. Per tant, esperem arribar a acords amb l’oposició per tal d’aprovar-les ja siga en la incorporació de romanents o en modificacions de crèdits.

Fa mesos que tots els grups municipals tenen un esborrany del pressupost que presentem al ple. Per tant, hi ha hagut temps suficient a la preparació d’esmenes al mateix.

Amb tot el que s’ha exposat anteriorment, esta Alcaldia demana el vot favorable a tots els regidors de la corporació municipal, ja que és un pressupost racional, prudent, auster, responsable amb les circumstàncies actuals, realista i –sobretot- coherent amb la realitat econòmica i social del nostre municipi.
-

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Ara caldria publicar memòria del que es parla entre Jordi i Victor a dintre els seus despatxos. Seria menys pesat i molt més interesant que estes notícies que no pot llegir ningú de fora la casta ni menys encara comentar-les.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Disculpa però estes noticies i la memòria de l'alcaldia es publica per aquells que tenen un cert interes en saber que hi ha dins d'un pressupost.

També pensem en aquells que poden comprendre les coses i com es pot gestionar un Ajuntament quan tens partides d'obligat acompliment i que no pots variar i damunt s'emporten el 80% dels diners. I el poc que el queda per a fer res.
Si vosté no està en eixe grup que vol o pot comprendre eixe funcionament, que vol que li fem! No és el nostre problema sinó el seu.

Anònim ha dit...

Clar que es el meu problema, i a mes a mes tambe el del 90% de ciutadans que tampoc han entrat a comentar ni els interesa els numeros ni les lleis farragoses, sino la realitat del dia a dia.
Si eixa no es la preocupació de vostès -la casta- que volen que els fem! Que els deixem de votar?
Ho farem.
Podemos.

La Cotorra de la Vall ha dit...

Doncs si per a vosté el pressupost de Tavernes no és un problema del dia a dia, i es capaç de dir que no importa als 18.000 habitants, i que passen de que es fa amb els seus diners, i quan els han rebaixat d'IBI, i que dediquen a pagar al banc per les politiques de la "casta"... si i damunt ens tracta a nosaltres de casta (encara ens estem recuperant de la risa).... que Santa LLúcia li conserve la vista!

Anònim ha dit...

No volen saber de lleis, el dia a dia.. Podemos = anarquía? Però en quin segle viuen eixos. Mare meua, entre estos i la karina estem aviats