L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.992
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:40.187

dissabte, 25 de juny del 2016

ACCIDENT DEL METRO (II): Les 10 principals conclusions de la comissió


La Comissió de l'Accident de la línia 1 de Metrovalencia ha presentat el dictamen i les principals conclusions d'aquesta recerca duta a terme de forma paral·lela a la instrucció judicial sobre les responsabilitats penals derivades d'aquest accident, esdevingut el 3 de juliol de 2006.

Han sigut més de 150 hores de compareixences realitzades en una totalitat de 20 sessions i traslladades a un document de 296 pàgines. L'escrit arreplega 44 conclusions, entre les quals destaquem 10:

1. L'accident del 3 de juliol de 2006 era previsible i evitable. El túnel de la línia 1 no era segur.

2. El Grup Parlamentari Popular, el Govern i FGV van impedir que es coneguera la veritat sobre les causes de l'accident.

3. La Comissió de recerca de 2006 va ser controlada pel Partit Popular, el seu grup parlamentari i FGV. La documentació va ser esbiaixada i incompleta. Les Compareixences alliçonades i els temps de durada de la mateixa insuficients.

4. Totes les múltiples causes de l'accident van tenir el seu origen en la falta d'inversió de FGV a més de la mala gestió en matèria de seguretat en la circulació.

5. El mal finançament de FGV contrasta amb les inversions que aqueix mateix any anunciava el govern de la Generalitat (Copa Amèrica, Aeroport de Castelló o el parc temàtic Món Il·lusió).

6. FGV coneixia la importància i conveniència d'adoptar mesures de seguretat, implementades en les línies 3 i 5 però no instal·lades en la línia 1 fins que va esdevenir l'accident.

7. L'Institut de Medicina legal no va participar en l'aixecament dels cadàvers, amb la consegüent dificultat de determinar les circumstàncies que van envoltar les morts de les víctimes.

8. Va haver-hi premura per part del Consell en l'organització de funerals quan encara havien famílies que no havien rebut les restes mortals dels seus afins.

9. La Generalitat va actuar amb urgència no justificada en la gestió de l'accident amb la finalitat de no eclipsar la visita del Papa i fonamentalment per a no assumir responsabilitats polítiques.

10. Va haver-hi una estratègia comunicativa orquestrada dels directius de RTVV per al tractament informatiu de l'accident.