L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no els comentaris rebuts si considera que aporten novetats, punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb la noticia oferida. Els articles d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR : 1.496
PÀGINES LLEGIDES EL DARRER MES:
28.754

dilluns, 12 de juny de 2017

PLENARI DE JUNY 2017: Aprovades les bases del nou contracte d'arreplegada de fem i neteja viària




El plenari municipal, amb els vots a favor de Compromís, va aprovar les condicions que regiran en el nou contracte per arreplegada de fem i neteja viària. 

S'obri ara el procés que permetrà al govern municipal firmar un nou contracte per una quantia total de 8.867.701,56 euros, sense IVA, per a una durada màxima del contracte de 6 anys incloent 2 anys de pròrroga. El valor del contracte impedeix que es puga adjudicar per un procediment negociat i cal fer servir el procediment obert o el restringit. 

L’alcalde Jordi Joan va informar que des del primer dia la intenció del govern municipal de Compromís era realitzar un contracte per gestió de serveis, donat que aquest tipus de contracte era més llarg en el temps i això afavoria més temps per amortitzar tota la flota de vehicles i maquinaria nova. L’estudi de la normativa espanyola i fins i tot la comunitària europea va fer vore que les limitacions legals no ho permeten i, al final s’ha optat por un contracte de prestació de serveis de quatre anys més dos de prorroga, que posa més dificultat a accedir a nova maquinària.

No obstant, el govern municipal és optimista i confia que dins de les ofertes les companyies interessades inclouran un nou equipament de la flota perquè en les clàusules es contemplarà mes avantatges per a la contractació d’aquelles empreses que oferesquen vehicles moderns que reduesquen la contaminació acústica i l’emissió de gasos contaminants.
Fent un poc d’història, cal recordar que el plenari celebrar el 12 d'agost del 2002, va adjudicar a la UTE formada per FCC Medio Ambiente SA i GIRSA el contracte de concessió del servei de recollida de residus urbans i neteja viària. En novembre del 2006 es va aprovar una modificació del contracte que va comportar l'ampliació de tres anys i la seua finalització el 31 de desembre del 2015.

El plenari municipal va aprovar la prorroga fins el 31 de desembre del 2017 per donar temps a l'estudi detallat i procés de redacció de les condicions i clàusules de la nova concessió. La nova adjudicació podria estar per tant pràcticament acabada a finals d’enguany.