L'equip de la "La Cotorra de la Vall" es reserva el dret a publicar o no les noticies o els comentaris rebuts si considera que són d'actualitat, aporten novetats o són punts de vista interessants i/o qualsevol dada, fet o circumstància que puga interessar en relació amb una noticia oferida. Els articles enviats i els d'opinió se signaran amb el nom real i domicili de l'autor, identificat amb fotocopia del DNI o equivalent. Si voleu fer-nos arribar qualsevol informació podeu usar el nostre correu electrònic: lacotorradelavall@gmail.com

PÀGINES LLEGIDES AHIR: 1.724
PÀGINES LLEGIDES EN AQUEST MES:37.997

dimarts, 19 de desembre del 2017

Finalment, es desdoblarà la línia de tren Culllera-Gandia?




El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va presentar ahir a València el que ha de ser el nou Pla de Rodalies 2017-2025, (foto superior) en un acte que va comptar amb la presència  del primer tinent d’Alcaldia, Perfecto Benavent, que va representar a Tavernes com a ciutat afectada.

Cal remarcar que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna (PP), ha fet la presentació del nou Pla de Rodalies després que el  govern de Rajoy deixarà en paper mullat i sense res executat de l’anterior projecte firmat en el 2010 amb l’expresident Francisco Camps (PP).

Ara, huit anys després sense haver fet cap actuació, presenta un pla en el qual Tavernes serà una de les localitats beneficiades per les obres si s’executen donat que entre les previstes hi ha el desdoblament dels 26 km de la via fèrria entre Cullera i Gandia, i per tant afecta positivament Tavernes i la Valldigna.

Segons es va dir en la presentació del pla, el desdoblament entre Cullera i Gandia pot tindre un cost de 139 milions d’euros, i en el cas de Tavernes cal tindre en compte que a més del desdoblament de la via, s’haurà d’actuar en les distints passos a nivell que encara queden al nostre terme, sense oblidar la millora de l’estació, que ADIF contempla en un projecte distint.

El desdoblament del ferrocarril entre Cullera i Gandia suposarà una millora en les comunicacions, especialment quan a la reducció de la durada del trajecte. Així s’ha previst que els trens circulen entre Gandia i València en només 45 minuts, i això implica una reducció de 15 minuts sobre el temps actual. Igualment es voran beneficiats els trens que arriben fins a Madrid, que fins ara han de fer encreuament en les estacions de Xeraco o Tavernes.

Cal indicar que a més esta previst perllongar el tren fins Oliva, amb una inversió de 120 milions d’euros, en el que seria el primer pas del denominat Tren de la Costa entre València i Alacant.

Ara només cal esperar i vore si, finalment, es fa realitat després del fracàs del pla del 2010 gràcies com no al govern del Rajoy que no va executar res del que s’havia firmat.